מחקרים שנערכו מצאו שתרגול עקבי של יוגה עשוי לעזור לילדים שעברו אבחון לקויות למידה וסובלים מתסמיני בעיות קשב וריכוז. המחקרים מצאו שתרגול של יוגה עוזר לפיתוח המודעות לגוף וכן תרגול איזון רגשי וריכוז. משום שמחקרים אחרים מצאו שהדרך לרגשות חיוביים עוברת בנשימה נכונה, היוגה מתרגלת באופן מקיף את הנשימה וכך גם עוזרת לתחושותיו של הילד.
באופן כללי, הן במסגרת יוגה או כל תרגול עצמאי, תרגול של נשימה ממריץ את התפקוד של המוח ושל מערכת העצבים החיונית לילד. במסגרת מרכז כיוונים ובמרכזי יוגה לילדים נהוג להתחיל את התרגול עם תרגילי יוגה בסיסיים, כשבהמשך רוכש הילד מיומנויות של תרגול מלא.
תרגול של יוגה במסגרת טיפול בתסמיני בעיות קשב וריכוז הפך לפופולרי במיוחד בשנים האחרונות, והוא נערך בין היתר גם במסגרת מרכז כיוונים. תרגול יוגה מתבצע בצורה של "אסנות" ותרגילים שונים אשר עשויים לשמש כחלק בתוכנית אבחון לקויות למידה במסגרת מרכז כיוונים. לדוגמה, "תנחת העץ" דורשת מהילד לעמוד על רגל אחת עם הידיים כלפי מעלה במשך כמה שניות - התרגיל משפר את יכולת הריכוז והיציבות של הילד, וכך עוזר בפיתרון בעיות קשב וריכוז.
בסיום כל תרגיל יוגה מתבצעת הרפה למשך מספר דקות - פעולה שגם היא עוזרת בפיתרון בעיות קשב וריכוז, ואף עשויה להוות כחלק מתוכנית אבחון לקויות למידה. ההרפיה מגבירה את תחושת הנינוחות והשלווה בסיום התרגול. כמו כן, הן במסגרת מרכז כיוונים ובמקומות נוספים רוכש הילד כלים לביצוע תרגול עצמי של יוגה, המאפשר למצוא את נקודות החולשה והחוזק באופן עצמאי וכך לעזור במהלך אבחון לקויות למידה.
בשונה ממערכים אחרים של אבחון לקויות למידה, הדבר שמייחד את היוגה הוא האפשרות למצוא באופן עצמאי פתרון לבעיות קשב וריכוז - ואולם, היוגה אינה נוגדת מערכים אחרים של אבחון, כך שניתן לשלב אותה כחלק מתוכנית כוללת.